NO| norsk

Ofte stilte spørsmål - FAQ

Er Urverket.no en autorisert forhandler?Nei. Vårt mål er å tilby like betingelser til best mulig pris. Som autorisert forhandler er du for de fleste klokkemerkene i vårt sortiment bundet til priser fastsatt av klokkeprodusenten, såkalte veiledende listepriser. Vi tilbyr i stedet opptil 40 prosent lavere priser - alltid med garanti.
Hvem er vi?Vi er opprinnelig to karer (Pontus og Joel) som etter å ha studert programvareutvikling og dataprogrammering ved KTH tidlig bestemte oss for å kombinere vår interesse for klokker med vår kunnskap om datamaskiner og Internett. I desember 2006 åpnet vi Uret.se, og det var en historisk dag for skandinavisk klokkehandel. En tidligere fullstendig regulert detaljhandel med klokker til høye målpriser fikk plutselig en utfordrer. Klokkeentusiaster som ikke bodde i de store byene, trengte ikke lenger å valfarte for å kjøpe en eksklusiv klokke. I dag er vi den desidert største nettbutikken for klokker i Sverige, med tusenvis av lagerførte modeller, flere titalls kolleger og nettbutikker i Sverige, Norge, Danmark, Polen og Finland. Vi har også en vintagebutikk der du kan kjøpe, selge eller bytte klokker, og et stort nettverk av autoriserte butikker som gjør at vi kan levere både vanlige og uvanlige klokker til konkurransedyktige priser.
Er det noengaranti? Ja, alltid. Vi tilbyr to ulike typer garanti; Urverket.no sin 24-måneders produksjons- og materialgaranti eller klokkeprodusentenes offisielle, verdensomspennende garanti. For hver klokke er det oppgitt hvilken garanti som gjelder. Alle eksklusive klokker selges med gyldig offisiell verdensgaranti fra en autorisert forhandler i vårt nettverk. Les mer om garanti her.
Er alle klokkene ekte?Ja, selvfølgelig.
Følger detmed all vanlig dokumentasjon som garanti, eske, bruksanvisningog eventuelt ekstra tilbehør? Ja, det følger med nøyaktig den samme dokumentasjonen, emballasjen og eventuelt ekstra tilbehør som verktøysett og lignende som ved kjøp hos en autorisert forhandler.
Hva skjer hvis klokken går i stykker? For klokker med produsentens egen offisielle garanti returnerer du klokken til en autorisert forhandler i Norge eller i utlandet. For klokker med Urverket.no's egen produksjons- og materialgaranti sendes klokken til oss.

Garantien dekker fabrikasjons- og materialfeil.

Vær oppmerksom på at garantien ikke dekker

  • skader som skyldes feil stell, uaktsomhet, feil bruk eller andre skader som ikke skyldes material- eller produksjonsfeil.
  • skader som skyldes inngrep fra andre enn en autorisert forhandler (offisiell verdensgaranti) eller vårt eget serviceverksted (Uret.se sin produksjons- og materialgaranti).
  • skade på krone og glass.
  • skader på lærreimer, plastreimer, koblinger og deres overflatebelegg, samt skader på klokken.
  • fuktskader på klokker som ikke er vanntette (vanntett = 10 ATM)
  • hvis serienummeret har blitt endret eller fjernet.
  • Vær oppmerksom på at det originale garantibeviset må legges ved når du sender inn klokken.
Hvor lang er leveringstiden?Lagerklokke Vi selger klokker i flere land og sender normalt lagervarer mellom dem en (1) gang hver uke.

Lagerklokker Forklaring Leveres innen 48 timer Bestillinger godkjent før kl. 12.00 man-tors sendes samme dag og leveres normalt påfølgende dag. Bestillinger som er godkjent etter kl. 12.00, sendes neste helgfri man-tors for levering neste virkedag. Leveres innen 4 dager Klokken er på vei til vårt lager eller befinner seg på et nærliggende lager og leveres normalt innen fire (4) virkedager fra behandlingsdatoen. Leveres innen 4-12 dager Klokken er på lager i et annet land, og vi sender normalt lagervarer mellom lagrene én (1) gang i uken, med levering innen tolv (12) virkedager fra behandlingsdatoen.

Klokker som ikke er på lager I produktinformasjonen ved siden av hver klokke står det en estimert leveringstid. Normalt leveres alle klokker innen denne tiden. Vær oppmerksom på at klokkene er håndlagde, og at det ofte er vanskelig å oppgi en nøyaktig leveringsdato. I unntakstilfeller kan leveringstiden bli lengre.

Vi leverer alle klokker så snart som mulig.

Kan jeg trekke fra merverdiavgift?Ja, hvis du har mulighet til det. Hvis du oppgir en leveringsadresse utenfor EØS (EU, Norge, Island), trekkes momsen automatisk fra handlekurven din. Hvis du har et selskap som kan trekke fra MVA, gjøres dette i samråd med din regnskapsfører.
Hvordan leverer dere klokken? Medbud, rekommandert pakke eller postoppkrav. Les mer om våre leveringsmetoder og betingelser her.
Hvilke betalingsalternativer tilbyr dere?Vi tilbyr for tiden våre kunder følgende alternativer: Kortbetaling Faktura og avbetaling Direkte betaling Bankoverføring
Hva skjer hvis jeg ombestemmer meg?Urverket.no følger fjernsalgsloven og tilbyr åpent kjøp i hele 100 dager.
Hvem kontakter jeg angående markedsføring?For å kontakte oss angående markedsføring, vennligst kontakt markedssjefen her www.scanluxgroup.com.
Hva er min brukte klokke verdt?Hvis du ønsker å selge klokken din til oss, kan du kontakte oss for informasjon om verdivurdering.
Kan dere sende meg en katalog?Vi har ingen fysiske kataloger å sende ut. Vi henviser til online-katalogen på nettsiden.
Tilbake